Objevte kouzelný svět XXL stavebnic

Objevte kouzelný svět XXL stavebnic

Dejte svému dítěti šanci procvičit si fantazii a představivost s různými stavebnicemi. Hra se stavebnicí je zábavná a poutavá a na rozdíl od her na počítači přináší cenné zkušenosti z učení v reálném, fyzickém světě.

Rodiče mohou vidět stavebnicové bloky na stejné úrovni stejně jako všechny ostatní hračky, ovšem stavebnice jsou pro dětský vývoj v různých ohledech opravdu jedinečné.
 
Mnozí pedagogové dokonce doporučují pořízení stavebních bloků jako první a nejdůležitější věc při zařizování školky.



Obr. 1 Velké stavebnice podporují rozvoj dětské představivosti a kreativity.

Roh místnosti, ve kterém je umístěna stavebnice pro děti, je následně vždy frekventovaným místem.

Děti se zde při hře zlepšují ve svých pohybových dovednostech. Prostřednictvím zvedání, skládání na sebe, vyvažování procvičují držení ruky a paže, zpřesňují drobné pohyby ruky a prstů a zlepšují svoji jemnou i celkovou motoriku. Zlepšují koordinaci oko-ruka a své plánovací schopnosti.
Rozvíjejí sebekontrolu a získávají bezprostřední zpětnou vazbu při činnosti a pohybu ve skupině mezi vrstevníky.



Obr. 2 Stavebnice "Softwood" je vyrobena z vysoce kvalitního EVA materiálu.

 
Vyučující zde současně naleznou mnoho příležitostí, jak demonstrovat empatii a pomáhat dětem uvědomovat si dopady svého chování na vrstevníky. Přirozená hra se stavebnicí v dětských kolektivech prohlubuje interakci a vede ke spolupráci v oblasti nápadů, samotného stavění a řešení případných problémů. Stavebnice učí děti vytvářet, realizovat a zhmotňovat své myšlenky.
 
Hry se stavebnicí se stávají vstupní branou k následnému poznávání matematiky, technologie, strojírenství, designu a architektury v pozdějších letech. Hra se stavebnicí je vývojová, dítě nové poznatky a zkušenosti může ihned aplikovat a své stavitelské dovednosti zlepšovat.  




Obr. 3 Stavebice "Q-Blok" je vyrobena z měkké gumy. Díly jsou lehké a bezpečné.
 
V předškolním věku dítě jednotlivé díly stavebnice nejprve poznává všemi smysly. Zatím je však nevyužívá na výstavbu, pouze s nimi manipuluje a shromažďuje je kolem sebe.

Následně se učí dítě stavět kostky na sebe a vedle sebe. Věže a řady jsou vytvářeny samostatně bez jakéhokoliv propojení. Stavěním kostek na sebe dítě získává základ pro složitější stavění, při kterém je třeba souhra koordinovaných pohybů.

Po určité době však dítě přestane sestavování samo o sobě bavit a snaží se zobrazovat konkrétní objekty. Před nástupem do mateřské školy již dokáže dítě postavit výtvory různých tvarů a velikostí, jednotlivé díly skládá v horizontálním i vertikálním směru, umí postavit most. Dokáže již svoji stavbu prostřednictvím své představivosti naplánovat.

 
Je fascinující sledovat vývoj dítěte, kdy jako batole objevuje jednotlivé stavební bloky, ve čtyřech letech již staví dálnice a věže a nakonec v pěti letech již dokáže spolupracovat s jinými dětmi při stavbě hradu a draků při hře na rytíře.
 
Hra se stavebnicí je zábavná a poutavá a na rozdíl od her na počítači přináší cenné zkušenosti z učení v reálném, fyzickém světě.



Obr. 4 Stavebnice "Malý vynálezce" umožňuje vytvářet originální pohyblivé mechanismy.

 
Předškolní děti rádi poznávají, jak věci fungují manipulací s vlastníma rukama. Právě velké stavebnice pomáhají při tělesně-kinestetickém učení. Většina dětí jsou kinestetičtí studenti. To znamená, že se učí lépe, používají-li své tělo, zatímco se učí. Ve většině škol se však rozvíjí především jazyková a logicko-matematická paměť.
Děti se učí nejlépe prostřednictvím zkušeností, které získávají při dotyku a stavebnice je proto cennou součástí kognitivního vývoje v tomto věku.

Zde naleznete tipy pro výběr velké stavebnice pro Vaše děti.

Odeslat článek známému   Vytisknout

Produkty